יום שני, 26 במרץ 2012

הגעתי לשלב של עיצוב התנהגות

אחרי כל העבודה הטיפולית הקשה והללמוד איך לטפל עם הילדים הגעתי לשלב של עיצוב התנהגות.
התוצאות מיידיות וצריך התמדה.

מתוך הכנת טבלת העיצוב התנהגות הגעתי למסקנה שגם תחום הבימאות והמשחק בתאטרון גם קצת דומה לעיצוב התנהגות. אני זו שמעצבת את ההתנהגות של הילדים שלי.

לצערי אני מתפקדת בסביבה מאוד קשה במדינה הזו שהחברה לא מספיק תומכת ונדרשים הרבה כוחות לעשות את הדברים האלה והם גם מסובכים כמו שהם נראים פשותים.

ריקוד ומשחק זה סוג של תרפיה והעיצוב התנהגות זה כמו להכין את הילדים לכל מיני מצבים ספציפיים.

במקרה שלי מה שהביא אותי לשלב הזה של הצורך לעצב התנהגות זה הצורך להגן על הילדים שלי מפני סביבה עויינת שאינה סביבה מכילה ותומכת שכל הזמן באה בדרישות ושיש לה ציפיות מוגזמות ודרישות מוגזמות מילדים ומבני אדם בצורה שפוגעת בהם ממשית.

הצורך להגן עליהם מצד אחד ולשלב אותם מצד שני ולמנוע את הנזקים של הסביבה גרם לי להגיע למצב שאני נאלצת לעשות עיצוב התנהגות למענם ובנוסף אני גם עלולה לפתח צביעות כלפי הסביבה ואנשים זרים בעיקר כאלה שיש להם תפקיד מאיים לגבי הילדים.

בנוסף אני צריכה למשוך להם כמה שיותר את הזמן כדי שיגדלו ואז הם גם יוכלו להגן על זכויותיהם בשמם.

בעיה נוספת שאני תקועה בה עם כל העניין הזה שמכלה את כוחותי הנפשיים זה הצורך בהדרכה ותקשורת עם אנשים מחוץ למדינה הזאת שחושבים בצורה שונה.

למזלי יש אינטרנט. ואני הולכת לפתח עיצוב התנהגות לפעוטות ולימוד קריאה מאפס- דבר שאינו מעודד במדינה שלי.

בנוסף הבנתי שיש במדינה איזה שהיא מדיניות של עיצוב התנהגות לילדים שפוגעת בהם משום שלא עושים את מה שנראה כשיטה נכונה בדרך הנכונה.

ישנה מדיניות שהיא לכאורה צודקת אך משום שלא מבצעים אותה בדרך הנכונה שהיא גם מוסרית יותר נגרם הרבה נזק. עושה רושם שויתרו על המוסר על מנת לראות תוצאות ולחסוך זמן...

אני לא רוצה לותר על המוסר ולכן אני צריכה עוד כוחות כדי ללמוד לתמרן.

בפוסט הבא אני אסכם נושא של קריאה לתינוקות.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה