יום שלישי, 13 בספטמבר 2011

ההבדל בין שומר ברית לשומר עול תורה ומצוות

שומר ברית הוא שומר ברית שעושה זאת מרצון ומבחירה.
שומר ברית לומד כל הזמן והוא לומד רק את חוקי הברית שבכתב ללא הדברים שנאמרו מהרבנים ועושה שיקול דעת.

שומר ברית ברמה מתקדמת רואה את ההשפעה של הרב וגם את הכוונה ויודע לא לשנוא את הרבנים על הטעויות שלהם. הרבנים עשו חוקים נוספים כביכול על מנת למנוע חילול.
הם הוסיפו דברים על דברי התורה ולא העלו בדעתם שהוספת חוקים נוספים לכולם יכולה להשפיע על אנשים הפוך ולגרום להם לחטא כתוצאה מקושי יתר ועודף דרישות.
הרבנים הוסיפו דברים על דברי התורה כולל שקרים וסיפורים נוספים מהפחד שאנשים יטעו.
הם יודעים להלל את הלא פחדנים שמתו על "קידוש השם" ושכחו את חוק הברית "ובחרת בחיים"
והם לא יודעים לבטוח ב ה' מספיק שכשהוא אמר לא להוסיף הוא ידע למה לא להוסיף ולא לגרוע כי המצוה שהוא דרש היא לא יותר ולא פחות מאשר מה שהיא
ומי שהוא פחות מזה צריך לדרוש ממנו ומי שעושה יותר צריך להגיד לו לא לגרוע.
ושהוא מה שהוא אמר זה בדיוק מה שהוא אמר ובדיוק במינון שצריך לדרוש ולא פחות ולא יותר
ולא לשנות את זה ליותר כי זה ישפיע על אנשים שזה יהיה קשה להם מידי
ולא לשנות את זה לפחות כי פחות מזה מביא קללה.

הרב של שומר ברית הוא ישירות ריבונו של עולם. הרב של שומר עול תורת המצוות זה רב בשר ודם שקיבל על עצמו את התפקיד של לדבר בשם ה'. חלקם גם מוסיפים וגורעים על התורה ומדברים דברים כאילו ה' אמר אותם ומפרשים כאילו ה' אמר... (וכל הקורא עד כאן נא לא לחטוא בהסטה ושנאה כלפי רבנים אם אתם רוצים להיות שומרי ברית ברמה מתקדמת) והוא לא אמר וברגע שהוא יאמר הם יקברו את עצמם באדמה מרוב בושה. הם חושבים שריבונו של עולם לעולם לא יפתח את הפה שלו... אבל הוא כל יכול לדעתם. כאשר כל יכול מתפרש על ידי חלק מהאנשים כיכולת לשבור חוק טבע או חוק ברית תוך כדי...
כשאומרים כל יכול הכוונה היא יכול להשיג כל תוצאה במסגרת החוקים שכבר הוגדרו ונבראו באמצעות מילים.

שומרי ברית הם בני אדם. וכבני אדם אנחנו חלשים ועפר ואפר. שומר ברית מודע לכך שהכח שנדמה לו שיש לו ניתן לו מתנה מאלוהים כשצריך וש-כח זה דבר משתנה שבא והולך שיכול להיות עליו שליטה ישירה או שליטה עקיפה ולפעמים גם אין שליטה על השליטה עצמה ודברים עומדים מול העיניים ומהלחץ לא רואים אותם ולכן צריך להכיר את המצבים מראש ולשמור את חוקי הברית כי עלולים להיות במצב שלאחרים מהצד יהיה ברור למה וכשאתה בתוך המצב עצמו לא יהיה ברור לך למה והפתרונות שהיו פעם ידועים לא נמצאים מול העיניים.

חוקי הברית ניתנו מאהבה וכוונה טובה של אבותינו הקדמונים ושל אלוהי אבותינו.
שומר ברית מבין למה החוקים חשובים ולא מציית על עוור בלי להבין אבל הוא ידאג שאחרים כן יעשו את זה על עוור למען שמירה של שלומם ובטחונם.

שומר ברית שחוטא מידי פעם וירצה לקבל הבנה יקבל גם מכה בדרך שהוא יוכל להתאושש ממנה כדי שהוא יוכל להכיל את ההבנה ולהעביר את המסר הלאה לדורשי ההבנה.
אבל לא כל אחד שיקבל את המכה בגלל החטא יוכל להתאושש ממנה וזה לא דבר מובן מאליו.
לנסות את ה' נחשב לחטא
וכשמקבלים את המכה על החטא זה בדרך כלל נחשב חטא של חוזרים בשאלה...
כי מישהו שיקר אותם שריבונו של עולם יציל אותם מכל דבר ומישהו שיקר אותם שהוא מחוייב להם.

האמת היא נמצאת בבראשית שבה ה' רואה את דרך הרע של האדם ושהם כל הזמן רבים ואומר "שלא ידון רוחו באדם לעולם בשגם הוא בשר והיו ימיו 120 שנה"

היות שהוא אמר זאת הוא מחוייב לדברים שהוא אמר ולכן זה כמו חוק יקום כי הוא בורא
כאן נוצר "שונה מהכלל" בדמות שומרי ברית.

רק בגלל הברית יש יוצא מהכלל וריבונו של עולם יכול להתערב בצורה ישירה רק עבור מי ששומר את הברית. אבל אם האדם או התינוק לא יודע את החוקים שהוא צריך לשמור כדי להשיג ביטחון נוסף או מצב שיאפשר גם ל- ה' להתערב בלי לצור אפליות בברואים.
חסד נחשב למצב שבו לא קוראת התוצאה הגרועה ביותר שהייתה יכולה לקרות וחסד הוא משהו שריבונו של עולם מחוייב לאוהביו לתת חסד על פי חוקי הברית.
ואלה שמצליחים גם לשמור את חוקי הברית בנוסף לזה שהם אוהבים אותו מקבלים יותר על ההצלחה שלהם לשמור. (כי יש הרבה מצבים שלא מצליחים לשמור למרות המאמץ)

יש כאלה שקל להם להיות בסדר ולשמור את הברית. וגם זה מתנה מריבונו של עולם שקל להם לשמור את הברית.
יש כאלה שקשה להם מאוד לשמור את הברית למשל אדם רעב שגונב אוכל לא יכול לקיים את לא תגנוב, הוא מתקשה גם להיות לא אלים וחוצפן, אבל הוא בחר בחיים וגם אוהב את ה'
ומה שבלב אי אפשר לראות רק ה' יודע. ולכן אותו אדם יזכה לחסד כי הוא בחר בחיים ...
איך זה יקרה בעולם? לא יודעת.... זה עובד כמו רקורסיה כלשהי עם תנאי עצירה...

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה